Chlieb so soľou a skutok s dobrou vôľou alias ako si naliať vedro s ľadovou vodou na hlavu

Autor: Dávid Ferko | 22.8.2014 o 15:53 | (upravené 22.8.2014 o 16:02) Karma článku: 7,57 | Prečítané:  1831x

Ice Bucket Challenge, alebo výzva spojená s vyliatím si vedra so studenou vodou na hlavu a následnou nomináciou troch priateľov je hitom internetu. To všetko pod pláštikom dobra.

Určite ste sa v poslednom čase stretli na internete s videami, na ktorých si ľudia vylievajú vedro s vodou na hlavu. Mnohí však vo videu spomenuli, že boli vyzvaní svojím priateľom a následne vyzývajú ďalších troch priateľov, aby túto výzvu prijali a nahrali ju na video v priebehu 24 hodín.

Aký to má však význam a ako to začalo?

Táto výzva, v orig. názve „Ice Bucket Challenge“ bola prvý krát realizovaná zakladateľom sociálnej siete Facebook, Markom Zuckerbergom. Ten sa rozhodol pomôcť prispetím na zbierku pre ľudí, ktorí zomierajú na Lou Gehrigovu chorobu- amyotrofickú laterálnu sklerózu, teda na degeneratívne ochorenie nervových buniek v mozgu a mieche. Toto ochorenie sa prejavuje tým, že pacient stráca kontrolu nad vôľou ovládateľnými svalmi. Cieľom zbierky je vyzbierať 2,3 milióna dolárov a Zuckerberg vyzval Billa Gatesa, aby prispel, alebo si vylial vedro studenej vody na hlavu, čím by sa schladil. Bill Gates nielen že výzvu prijal a prispel na túto zbierku, aby bola sranda, skutočne si vedro s vodou vylial na hlavu. A tu sa spustila reakcia. Na hlavy si začali vylievať vedrá s vodou známe celebrity, ľudia vysoko postavení a keďže je facebook, youtube, twiter či google centrom, kde sa človek dozvie čo sa deje aj na druhom konci sveta, výzvu začali realizovať aj obyčajní ľudia. Avšak, nie všetci vedia, aký to má zmysel, cítia sa však „cool“, pretože urobili niečo, čo robí každý.

Som však trocha zmätený.

Mark Zuckerberg, či Bill Gates zarábajú obrovské peniaze, 2,3 milióna dolárov sú pre nich nič. Ide im skutočne o príspevok do tejto zbierky? Možno som len trocha paranoidný, no celé to vnímam ako akýsi výskum, ktorého cieľom je zistenie, aký má vplyv sociálna sieť, resp. celý internet na ľudí a ich myslenie. Dvaja ľudia, ktorých vnímam ako ľudí najbohatších a ľudí s obrovskou mocou si na hlavu vylejú vedro s vodou a ľudia z celého sveta to robia s úsmevom na tvári tiež, často krát v mienke, že urobili dobrý skutok a niekomu pomohli. Týchto ľudí vnímam ako slepé ovečky, následujúce ovce pred nimi. Ako pomôžem človeku s Lou Gehrigovou chorobou, ak si na hlavu vylejem vedro s vodou? Ako mu pomôžem, ak vyzvem troch priateľov aby to urobili tiež? A prečo vlastne troch? Prečo nemôžem vyzvať všetkých svojich známych, aby pomohli ľuďom s týmto ochorením?

Mnoho ľudí si povie, veď je to len zábava, o nič vážne nejde... Samozrejme, že nejde o nič vážne, je to zábava, ale ak chcem pomôcť ľuďom s takým zákerným ochorením, urobím niečo čo mu reálne pomôže. Ak ide o vážnosť čo sa týka zbierky a pomoci druhým, zábava ide stranou.

Porozmýšľajme nad tým, aký má vplyv internet na naše myslenie, či nie sme doslova ovládaní vysokopostavenými ľuďmi, ktorí sú len manipulačnými bábkami. Porozmýšľajme, či Ice Bucket Challenge nie je prostriedok na zistenie, či sme dostatočne zmanipulovaní internetom.

Medzi slobodou a otroctvom je tenká čiara...

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

SVET

Populisti získajú, euro môže skončiť. O čom rozhodli Taliani

V Rakúsku populizmus prehral, v Taliansku mu môže rezignácia premiéra pomôcť. Neúspešné referendum vystrašilo trhy.

KOMENTÁRE

Renzi dal sám sebe mat. Dostala ho aj Európa?

Taliansky výsledok je politicky nepomerne ďalekonosnejší než rakúsky.

DOMOV

Javorčíková: Harabinova skupina zdevastovala dôveru v súdy

Dôvera v súdnictvo mierne stúpla.


Už ste čítali?